onsdag 6 juni 2012

Albin 1 år!

Oj! Var ska jag börja? Jag tror det blir ett inlägg om födelsedagen och ett annat om allt Albin har lärt sig den senaste tiden. Idag började dagen redan 05.15 för vissa av oss. Albin ville inte sova mer trots att Tobbe fixade en flaska välling (brukar iofs inte funka på Albin). Jag fick ta med mig Albin upp innan han väckte Hilda också. Albin pekade genast på ballongerna som låg på bordet till hans ära.
Gulle! "Titta! Dä!"



Hilda kom upp halv sju och jag hade hunnit äta frukost, ge Albin frukost och Hilda välling, bada båda barnen och börja klä på de innan Tobbe kom upp straxt efter sju... Hilda började genast tjata och fråga om när gästerna skulle komma! Albin fick sitt enda (!) paket och Hilda hade lite svårt att låta honom läsa sin nya bok själv. Sen var det fixande med mat och fika, lite städ och en hel del barnunderhållande aktiviteter tills de första gästerna kom straxt innan tolv.

Vi var oroliga för att Albin skulle tycka det var jobbigt med så mycket folk, men det gick jättebra. Båda barnen var blyga och klängiga en liten stund, men sen var det fullt ös! Albin fick hur många paket som helst och allt var verkligen bra! Hilda fick några paket hon också... Tusen tack!




Sen var det lunch till alla. Man fick göra sina egna wraps och det fanns mycket att välja på. Jag hade även bakat pizzabullar. Alla åt och det mesta försvann från skålar och fat.



Vädret tillät utomhusaktivitet och många flyttade ut. Det var lek, bus och mycket snack.



Fikabordet dukades upp med en massa gott. Det var fryst espressotårta, mandeltårta med hemgjord lemoncurd och jordgubbar, kanelbullar, hasselnötsbullar, chokladbollar, glass, Mariannekulor och Muminkex.



Efter fikat började folk droppa av, men Tim och barnen stannade en stund till. De lekte jättefint och hade väldigt roligt. Hela kalaset var verkligen lyckat!

Inga kommentarer: